måndag 23 februari 2009

Uppdatering igen=)

Hej igen.
Sist ni hörde från mig så var det uppladdning och packning till tävlingen som var i lördags.

Vi åkte här hemifrån i fredags förmiddag mot tävlingen, vi hade planerat de att hittar vi en strand när vi närmar oss och om det är fint väder så tar vi oss ett dopp innan vi åker ut till banan. Det var kanon väder och när vi nästan var framme så började vi leta lite efter strand, åkte till en först som stod att det skulle vara en strand med det var inge fint alls.
Så vi åkte vidare lite och stannade på en gata där det var pilat ner mellan husen.
Vad fint det var, kanon, och helt själva på stranden, var några som satt och fisckade längre bort och nmågra som gick på den men den var riktigt långt och bara vi som låg där, det var helt underbart, kunde inte bli bättre.
Vi blev kvar där fram till 4 tror jag sen åkte vi och handlade och sen ut till banan.





Riktigt kul att komma fram dit så kom lastade ur bilen och gjorde oss lite hemma stadga i Fudge och Ben's buss. Så snälla som lät oss bo där.
När vi var klara där med grejerna så tog vi och gick den ena banan, vi hann bara med den ena innan det blev mörkt.
Dom hade 2 banon som det var tänkt att vi skulle köra halva tiden vardera på.
Tävlingen hette " New South Wales State Championship sprint series" det var den första deltävlingen och det är en enduro serie.
Så det gick till så att det var ett varv som tog lite under 10 min så körde vi 7 varv på den banan men man körde 1 varv i taget sen så väntade man ca. 30 min på att alla skulle starta om och tills det var min tur igen så statade man om igen.
Var som sagt tänkt att man skulle byta efter hala tidne men det var så himla många deltagare så det gick inte att göra så så juniorerna körde på bana 2 och pro och senior på bana 1, vilket flyt vi hade, det var bana 1 vi hade hunnit gå dagen innan=)

Det var riktgit kul att få stå med i teamet där med Ballard och dom andra förarana, var mycket toppförare där eftersom det var den första tävlingen så många som åkt långt för att få köra en tävling såhär i början på deras säsong.
Jag körde som en sweep rider, för att ens få vara med och köra.
Så jag fick åka med en gul väst men jag fick en transponder och fick tider så jag stod med i resultatet som sweep woman. Men jag kunde officiellt inte vinna någonting eftersom jag ändå körde som en sweep. Men jag är jätte glad att jag fick vara med och fick tider.
Jag slog dom andra tjejerna som var med och jag kom 34 av 106 killar i club klassen som jag körde. Så jag är nöjd=)


Vi bestämde oss sen för att hoppa över körningen på söndagen så då åkte vi till Stefan mormor och morfar efter tävlingen och firade hans morfar. Det var jätte kul och han blev jätte glad så det var kul att vi gjorde det så vi inte missade hans 80 års dag helt eftersom det var tänkt att vi skulle dit.


På söndagen så blev det lasta ur bilen och tvätta den utvändigt och invändigt.
Sen så satte vi upp tältet på prov som vi ska använda i veckan när vi ska dra på lite semester i en vecka uppåt utefter kusten.
Vi kollade så att det inte var mögligt eller trasigt sen var det bra att prova sätta upp det en gång innan=)


Sen blev det riktig slappar dag då Anne och jag åkte och hyrde film sen så blev det kolla på dom sen gjorde vi inte mycket mer.


Idag så fick vi besök av Jonas Bodin och hans tjej Emelie.
Dom bor på Nya Zeeland där Jonas är och kör hoj ett tag och hans tjej jobbar.
Dom är här i Australien en vecka och hälsar på Jonas kusin så då bestämde vi med dom att vi skulle träffas idag så dom tog tåget från Sydney hit sen så visade vi dom three sisters och sen så tog vi ett häftigt jätte brant tåg där vid three sisters och gick runt lite där nere sen tog vi en linbana upp igen, riktigt häftigt över bergen.



Det blev storm ikväll med riktigt smällar och blixtrar och öste ner för en stund, häftigt.

Imorgon så drar vi på semsester så vi får se igen hur det blir med uppdateringar, jag ska försöka få tag på internet så ni kan få någon uppdatering=)

Hade så bra

Kram emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar