söndag 8 februari 2009

hej igen=)

Börjar med att säga att jag har hört att ni har haft svårt att kommentera på min blogg, nu är det ordnat så nu kan vem som helst gå in och kommentera utan att den har ett konto, jag trodde det redan var inställt men det var det tydligen inte. Men nu så=)


Nu var det någon dag sen jag skrev här, inte blivit så bara men jag ska försöka uppdatera er lite kort om varje dag sen sist=)

I fredags så var det jätte varmt så vi bestämde att vi skulle åka till ett köpcenter eftersom där är det ac för det gick knappt att vara ute. Så det gjorde vi=)
Stefan mådde bättre så han och jimmie tog första varma frukosten sen vi kom hit så slog igång grillen så blev de ägg coh bacon frukost=)


Just ja, direkt efter deras frukost blev det klippning!


Jag hade ont i magen så för mig fick de bli havregrynsgröt, var nog de Stefan också skulle ha börjat med efter att ha spytt halva dagen innan och inte kunnat ätit något. Han hade tvärr väldigt ont sen.

Vi åkte till köpcentret iallafall som var ett outlet och kollade lite, lyssna nu, tro de eller ej men jag köpte faktiskt INGENTING!
Hittade lite sopm var lite intressant men inte så jätte så då struntade jag i det. Vi hinner nog hitta något=)

Vi hade tänkt att vi skulle hinna till stranden efter vi varit där men så blev det estämt att vi ksulle ut och äta med Jen ocg Geoff Ballard och 2 kompisar till dom och Ann och Pelle så då hann vi inte det så vi åkte hem och gjorde iordning oss sen så åkte vi dit. Det var en italiensk restaurang, Jag åt pasta med kyckling och svamp och ost sås, nog den godaste pasta jag ätit=)


I lördags så gick vi upp och hade inte riktgit bestämt innan vad vi skulle göra då, vi pratade om på middagen om vi skulle åka till Ballards gård och kanske köra lite hoj, men eftersom det var så varmt och banan var så torr och farlig så hade vi inte bestämt.
Det blev iallafall så att vi åkte dit i värmen. Tyckte det kunde vara bra att kolla över grejerna och se vad det var för något och åtminstone få känna på grejerna lite och underlaget.
Var en ritkgit fin mysig gård, så skulle man ha, och kunde sitta och kolla från verandan när man körde på banan=)
Jag fick låna ens träningshoj, Ben heter han, en ny stjärna som är 15 år, riktigt duktig. Jätte trevlig, han kom förbi men sin familj för hans pappa jobbar där hos Ballard så dom lämnade honom så han hjälpe mig med hoj och grejer, super trevlig verkligen=)
Stefan och Pelle varnade mig innan att det går inte att förklara underlaget på banan, och jag håller med, det går itne att förklara, snor halt, inte som damm halt på jord men hårt och halt på något annat vis. Blev en vurpa då de släppte i fram. Tog det väldigt lugnt så jag fick känna på allt och ställa in hojen lite men det var grymt kul att testa. Det gick inte att köra så långe för efter ett tag kändes det soma tt du kokade och att fötterna brann.

Vi blev kvar där hela dagen och grillade och åt mat där och pratade, var tänkt att vi ksulle sova där ovanpå garaget där han har flera rum med sängar för att man sak kunna stanna, vilket garage förresten=)
Vi åkte iallafall hem jag, Jimmie och Stefan för Stefan har fortfarande ont i magen stackarn, så vi körde hem och sov hemma.



Känns fortfarande konstigt att det är vänstertrafik.

Idag så ställde jag klockan och var ut och sprang en sväng och körde lite styrka innan det blev allt för varmt, halv 7 då var det redan 20 grader=)
Sen så började vi prata ihop oss om hur vi skulle göra idag, vi hade funderingar på om vi skulle back packa i några dagar och börja idag, men vi bestämde oss för att inte göra det eftersom det ska bli regn nu dom närmaste dagarna, inte alls säkert att det blir de men.
Så vi ringde Ann och frågade om vi fick låna bilen för vi ville verkligen till stranden efterosm det skulle vli den varmaste dagen idag och Sydney skulle vara det varmaste stället i världen. När klockan var 10 imorse så var det 37 grader här hemma. Vi fick låna bilen så vi tog den in till Manly och var där över dagen och var på stranden och gick i affärer=)

Det var riktigt skönt, är inte lika varmt vid havet och det blåste jätte mycket så det var jätte skönt. Det var jätte starka strömmar så vi fick inte gå ut längre i vattnet än att det gick till knäna. Det var lite tråkigt men det var ändå jätte kul att se alla stora vågor som blev och alla surfare.

Vi gick en sista sväng igenom affärerna innan vi skulle åka hem för dom var precis vid stranden för Stefan ville köpa ett par shorts och jag ahde inte köpt något innan idag heller=) Men då köpte jag en klänning, skönt att ha, sen blev de fish n chips och utsikt över havet=)

Här åt vi fish n chips=)


Sen bar det av hemmåt=)
Så nu sitter jag här och klockan är tjugo i 11 här på kvällen så jag ska gå och lägga mig.
Får se hur det går att sova, jätte varmt här inne nu.


Hade bra

gonatt

2 kommentarer:

  1. Jag går in varje morgon och ser vilka nya spännande äventyr ni har hittat på. Det är såå intressant att läsa din jättefina resedagbok.och alla vackra bilder.Det låter som du stortrivs down there. Du kanske stannar,med all god mat,frukter o shopping,sol o bad..Jag måste ju fråga om du har sett några pingviner??? Jag hoppas att ni inte är i närheten av bränderna som vi läser om.Ha det skönt i värmen!
    Hälsa Stefan med familj.Kram från Monica o Bernt

    SvaraRadera
  2. Hej monica=)
    roligt att höra att du följer mig, jag har kanon här.
    Nu regnar det får hoppas att det itne blir så resten av tiden nu bara=)
    Hehe nej jag har itne sett några pingviner=)
    Usch vilka bränder det varit=( rätt sjukt i norra aus så dör folk av översvämmningar just nu och i södra dör dom av bränder för torka.
    Det är inga bränder där jag är tack och lov.
    Hade så bra
    kram

    SvaraRadera