onsdag 4 februari 2009

Äntligen på plats!

Hej igen!

Här är det nu den ons den 4 feb kl. 08.55.
Igår så kom vi äntligen fram=)
Efter en lång tid på flygplanet så var vi äntligen framme vid 7.30.
Flygningen och så gick bra annars, knappt någon turbulens alls så det var skönt, men de sista flyget på 14 timmar var riktigt jobbigt. Kändes som tiden stod helt stilla där mitt i ett tag.

Det blev inte mycket sömn alls, så vi var helt slut när vi kom fram.

Vi hade tur i London, som dom flesta kasnke hörs så har dom haft snökaos, de värsta på 20 år.
När vi satt i London och väntade på att få gå på flyget till Abu Dhabi så började det snöa jätte mycket och vi sa just de att hoppas verkligen att vi kommer iväg nu.
Men det lugnade ner sig och dom spolade bort snön från planet och plogade banorna så fick vi lyfta sen.
Och när vi kom fram och satt i bilen så hörde vi de på radio att det var snökaos och att ett plan glidit av landningsbanan.
Så det var riktigt skönt att vi inte blev sittandes där.

Abu Dhabi flygplats!

När vi väl var framme då, väskor och allt gick igenom hur smidigt som helst, dom är rätt hårda här med det men det gick bra så det var skönt så när vi kommer ut så står Stefans mamma Ann där och väntar på oss=)
Så vi packar in alla väskor i bilen, precis så allt gick in sen så åker vi igenom Sydney till Bondi Beach och äter frukost, ägg och bacon smörgås fick det bli med en milkchake till och utsikt över stranden och havet.

Australien från flyget=) Vid fiket där vi åt ägg och bacon=)

Hade tänkt bada där med men vi gick i några affärer och köpte tofflor, de behövdes=)
sen bestämde vi oss för att åka till en annan strand istället, det var hur skönt som helst.

Till en början var det molnigt men sen så klarnade det upp och vi badade en massa och hoppade i vågorn sen så la vi oss och solade.
Riktigt skönt att känna att de brände lite, kändes de lite mer som att man var här, men ändå fortfarande svårt att fatta.

Sen på vägen hem när vi kom ut på motorvägen så slocknade alla i bilen på en gång och vakna inte förrän 1 timme senare när Ann sa att vi var hemma=)
Så packade vi upp våra grejer och kom iordning lite och fikade, jätte fint litet mysigt hus dom har=)

Som sagt så var vi helt slut så dirket efter middagen när klockan var 8 så gick vi och la oss och somnade på en gång.
Sov jätte bra för det var inte allt för varmt heller så det var skönt.
Vaknade vid 6 imorse sen så gick vi upp vid 7 sen har vi ätit lite och tagit de lugnt.

Nu ska vi ut och springa har vi tänkt sen så ska vi fixa med bilden och ställa på den och besikta den.