fredag 2 oktober 2009

Väldigt länge sen jag var här

Hej allihopa!
Väldigt länge sen jag var här nu, inte skrivit här sen jag var i australien.
Ber så hemskt mycket om ursäkt för de.
Som säkert dom flesta vet så kunde jag inte avsluta den här säsongen som jag ville.
Den 11 juli så kraschade jag på Götas bana på ett träningspass. Jag bört tyvärr vänster överarm och nyckelben och fick en rejäl hjärnskakning.
Jag flögs med helikopter till akademiska i Uppsala och fick opereras dagen efter. Det var ett öppet benbrott i överarmen så de låg så fel så dom opererade både överarmen och nyckelbenet, så fick platta och skruvar på båda.
Hålet där benet har gått ut har läkt precis som det ska, inga inflammationer.
Det har snart gått 12 veckor sen det hände och jag försöker hålla igång så gott de går för att komma tillbaka så fort som möjligt.
Jag var på röntgen för ca. 4 veckor sen och nyckelbenet såg bra ut det hade börjat läka ihop men armen gick det lite långsammare för, det hade knappt bildas något nytt ben. Men det är tydligen så när det är en öppen fraktur, tar tydligen mycket längre tid att läka för att det är för dålig cirkulation runt bråttet. Så fick tyvärr beskedet att jag bara fick lyfta 1kg med den armen i 6 veckor till så jag sak röntgas igen. Men läkaren trodde itne att det skulle vara några problem, hon hade aldrig sett någon som fått upp rörligheten i armen så fort som jag hade så det var ju väldigt positivt.
Så om typ 2 veckor då så ska jag röntgas igen så då hoppas vi att det ser ut precis som de ska.
Jag är fortfarande sjukskriven så jag tillbringar mycket tid nere hos Stefan i Huskvarna. Annars så som sagt så försöker jag hålla igång med löpning, gym, simning och ut att gå. Det funkar riktigt bra så det är skönt. Men gud så jag längtar till jag får sitta på hojen igen, det hoppas jag att jag får göra i november=)
Jag slutade SM serien på en 13 plats totalt trots 7 missade heat så det är jag nöjd med ändå.
Sen så har jag ju tagit SM guld i enduro i lag i år och haft några bra SM tävlingar.
Körningen gick även väldigt bra innan kraschen så det är uppmuntrande att träna för att komma tillbaka=)


Eftersom jag fortfarande är sjukskriven så har jag nu bestämt att åka med ned till Portugal på Six Days. Jag sak vara med och köra ner bilarna, vilket kommer bli spännande, hehe, lite långtråkigt emellan åt kan jag tänka mig en lång resa framför mig som startar på lördag morgon.
Men det sak bli riktigt kul, nu har jag möjlighet att se hur allt går till så är det bara att se tilla tt ta de där j*kla motorcykel körkortet nu då så jag kan vara med och köra nästa år=)

Ska försöak skärpa mig och uppdatera lite där nerifrån.

Hade så bra alla
Kram Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar