torsdag 12 september 2013

7-8 sep Sista AORC i Dungog galet varmt

Helgen som va så körde vi sista deltävlingen i AORC (Australian Offroad Championship)
Den gick i Dungog som är inland från Newcastle. Så vi hade itne så jätte lång resa var bara ca. 4tim.
Det var väldigt skönt för en gångs skull=)
Vi kom till depån på fredag morgon och det var väldigt varmt redan då och det blev bara varmare.
Vi började sätta upp allt på en gång så det var klart och inte behövde tänka på de längre. Bästa setup hittils fick vi till på den sista ;) Bättre sent än aldrig =)
Dungog är ett ställe som alltid har bra banor men massa backar. Backarna är långa och väldigt branta.
Det var jätte torrt så vi hade sprints hela helgen. Vi körde 2 olika sprints banor på lördagen och sen en annan bana som var lite längre på söndagen.
Så på fredagen hade vi 2st banor att gå. Jag har nog aldrig svettats så mycket. Det är hårt arbete när värmen slår till med 35grader direkt från ca. 10 grader. Tog några timmar att gå varje bana så blev en lunch paus emellan sen på nästa prov. Var väldigt fina prov men som sagt ca. 20cm djup damm, dom var rätt tekniska.


 
Såhär laddar jag, med lite blått nagellack =)
 

  
På lördagen så var det ännu varmare så det gällde att man såg till att få i sig dricka hela tiden.
Vi fick starta med 40sek emellan varje förare för det gick itne att se nånting annars.
När vi fick 40sek så funkade det kanon dammet låg kvar i luften på vissa tajta ställen i skogen men var ingen fara med sikten.
Jag började första sprinten med ett framhjulsläpp ner för en backa och gjorde en jätte klotning framlänges och fick hojen rakt över mig och blev fast under den. Jag lyckades komma bort efter ett tag men tappade 48sek. Tur att jag använder ryggskydd för tröjan var helt söndersmält. Jag gjorde illa armen så den svullnade upp men icepower på och lite Voltaren tabletter så var det bara att gå på nästa igen.
Gick in för att köra tillbaka så mycket sekunder jag kunde och inga fler vurpor. Lyckades nästan blev bara en vurpa till. Men jag vann alla resterande prov. Så jag vann med ca 1 min och 30 sek så jag lyckades köra in det bättre än jag hoppats på. Jag slutade på topp på lördagen men säkrade även mästerskapet =) jääääääte skönt och kuuuul =))))



På söndagen var banan lite mer teknisk och hade flera feldoseringar och backar mm.
Jag njöt och hade väldigt kul på hojen. Vilket resulterade i att jag vann alla prov med 25sek-45sek.
Riktigt skönt att avsluta serien med 2 vinster.

Efter så blev det intervju för Yamaha filmen och lite photoshoot för Transmoto Magazine, det var kul.



NSW State xc sprint Championship gick ihop med AORC i helgen så det var sista där med så jag tog hem det mästerskapet med =))

 
 


Nu är de träning för Six Days. Jag flyger ut nästa fredag =)



Hade så jätte bra
/Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar