torsdag 22 augusti 2013

Länge sen jag var här, 2 år eller nått

Ja det var väldigt länge sen jag använde min blogg.
Jag ska försöka komma igång med den igen iaf så ni kan hänga med på vad som händer =)

Jag är fortfarande kvar i australien och bor nu i ett hus som vi hyr i Hazelbrook, Blue Mountains, Sydney.
Jätte skönt att ha mer utrymme och grymt skönt att ha vårat eget garage, gör allt mycket smidigare.

Helgen som var hade vi deltävling 9 & 10 i AORC i Wedderburn VIC. Var väldigt blött och skitigt. Men gick också väldigt fort, högsta växeln fullt.
Från att gå från skit hål ut på rakor på topp växel så var det väldigt många hojar som gav upp.

På lördagen hade vi 2 timmars varvlopp. Jag hade lite problem på första varvet, blev fast bakom förare när vi kom in i tajt skog och tappade på dom framför.
Så jag bestämde att gå in och göra mitt tankstopp på första varvet för att försöka ladda om.
Gick ut igen och körningen gick mycket bättre lyckades få till snabbaste varvtiden men de räckte tyvärr inte till mer än en 3e plats.
 
 
På söndagen så körde vi sprint på en ny bana men också var väldigt snabb och med sina skit hål.

Min fart räckte inte riktigt till den här dagen heller då jag slutade 3a igen 15sek från första plats och 10sek från 2a plats.
Inte en helg som jag är nöjd med men som vi alla vet så är de tyvärr racing, det går inte alltid som man vill.

 
/ Emelie Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar