tisdag 24 juni 2014

Tillbaka i australien igen

Tillbaka  hemma i huset i australien igen efter 3 hektiska underbara veckor hemma i Sverige. 
Sen direkt till ett race här.
Första veckan hemma var att köra in sig på hojen som jag fick hjälp med frpn
Yamaha Store Västerås www.yz.se
På måndagen den 2 juni så åkte pappa och jag natt färjan över till Finland.
Direkt på tisdagen började jag gå prov. Såg riktigt bra och kul ut.
På extrem provet pratade alla om en bergvägg.  Var en hög bergsvägg som man skulle pka uppför eller man kunde åka en längre väg runt.
Vi hade underbart väder hela veckan och gjorde massa kul med dom andra svenskarna.

På fredag kvällen på hade vi prologen. Jag var så himla nervös så jag var nära att spy.
Jag blev 4 på den vilket gav mig -5sek tillgodo.
På lördagen startade själva racet. Gick över förväntan.
Jag vann det första provet sen så vann jag 2 prov till efter det.
Jag låg som bäst 3a 2sek upp till 2an. Jag tappade en del tid vid extremen men jag körde upp för den bergväggen så de var jag nöjd över men behövde mer fart genom resten av stenarna. På sista provet för dagen så kraschade jag och blev liggaande ett tag. Gjorde illa mitt knä ich fot. Jag tog mig i mål ocg lyckades behålla 3e platsen :)
Jag är riktigt nöjd med min debut i VM.
Tyvärr kunde jag inte starta på söndagen nör mitt knä ocg fot var extremt svullna
och jag klarade inte av att gå. Och inte en chans att jag fick ner foten i stöveln eller på mig mitt knä skydd.
Det var en stor besvikelse, det blev att titta på på söndagen och börja rehabilitering mjuka upp allt sp jag kunde få de så bra som möjligt till sveeiges deltävling helgen efter.

vi kom tillbaka till Sverige på måndag kväll. 
Blev lite lugnare med att gå prov den veckan pga fot och knä. Jag försökte fp ner svullnaden och få de så bra som möjligt.
Proven såg bra ut i sverige med så såg verkligen fram emot de.

Även där blev jag 4a på prologen på fredag kvällen.
På lördagen rullade det på bra. Jag låg 2a nästan hela dagen.
Köndes grymt kul att kunna göra det på hemma plan. Kunna ge något tillbaka
till alla som hjälpt till och hejar på i skogarna. 
Tyvärr förstörde jag det på det sista provet då jag kraschade och blev fast med hojen sen blev styret snett och jag stressad så vurpade igen. Så jag tappade 1,5 mi  där så jag åkte ner från 2a till 4a. Jätte besvikelse att jag inte kunde hålla de genom sista provet och få gå upp på pallen på hemma plan. 
På söndagen fick jag aldrig riktigt till körningen.
Jag slutade 4a på söndagen igen.

Direkt på måndagen så flög vi ut från Sverige mot australien.  
Önskar verkligen att jag hade kunnat ha mer tid hemma.  
Det blev en väldigt stressig vistelse och hann imte träffa så många.
Det var våra nationals AORC här som drog oss tillbaka så fort.

Vi fick flyga direkt in till de racet och började få prov igen.
Fick inte till körningen där i helgen. Var svårt att fokusera pp det jag skulle.
Behöver någon vecka innan jag "glömt" sverige igen tror jag.
Jag blev 3a båda dagarna.
En bilfärd på 15timmar hem så var vi hemma mitt på dagen igår måndag.
Så nu är de ta hand om allt och tillbaka till jobb igen.



Svenska tjejerna som körde i sverige








Pallen på lördagen i Finland

3a finland

Finland
Amanda och jag i finland

Spelar spel på kvällarna :)

Lilla charlie och jag värmer upp

Coolaste challe :)

Invigning på torget

Brorsan och jag frpn ena håbo tidningen



Photo credit Rune Åhlen

Photo credit Rune Åhlen

Photo credit Rune Åhlen


 Tillbaka i australien igen








Mvh Emelie







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar